vineri, 22 august 2014

Într-un cuvânt. Sau mai multe.

Iacătă n-am mai scris de mult un articol, era vremea să o fac, doar așa v-am obișnuit.

Acest articol l-am rezervat unui proiect nou și ambițios. Nu, nu al meu, ci al băieților de la ”Într-un cuvânt”. Pentru că unul dintre ei, Șerban, îmi este văr, am avut ocazia să privesc mai îndeaproape derularea proiectului.

Fiind o idee nouă, nu multă lume este familiarizată cu ce presupune ea. Pentru că băieții sunt pasionați de fotografie, au vrut să îmbine utilul cu plăcutul. Proiectul presupune abordarea unor diferite persoane pe stradă și fotografierea lor, poza urmând să fie publicată pe pagina de Facebook ”Într-un cuvânt” alături de o mică descriere, gând sau replică spontană din partea persoanei respective.

Ce v-am povestit până acum o să vă ducă cu gândul la ”Oamenii Bucureștiului”. Într-adevăr, seamănă, dar pentru că orice proiect trebuie să aibă o notă de originalitate, un aer de nou, ceea ce îl face special este tehnica fotografică folosită. Pe lângă replica adăugată la descriere, în poză apare și un cuvânt ce caracterizează persoana din fotografie, de aici și numele proiectului. Acest cuvânt este scris chiar de către acea persoană, cu o mică lanternă cu lumină albă, pe un fundal negru. Sunt create două fotografii, două expuneri diferite, una cu subiectul și una cu dâra lăsată de lumină pe măsură ce acesta își scrie propriul cuvânt. Cele două imagini sunt apoi suprapuse în Photoshop și… voila!

”Într-un cuvânt” a avut chiar și prima lansare oficială, pe data de 21 august, în Anton Pub din Centrul Vechi, sub forma unui party unde au cântat cei de la trupa Drang, acompaniați și de Șerban și chitara lui. La intrare ni s-a oferit câte o brățară fosforescentă (eu am șterpelit vreo cinci, să nu mai spuneți la nimeni) și un bilețel pentru tombola cu cărți de colorat și sticle de bere. Pe lângă toate acestea, multă distracție și voie bună.

Nu am decât cuvinte de laudă pentru acești băieți, le admir ambiția și conștiinciozitatea cu care își desfășoară activitatea și nu pot decât să îi încurajez să meargă mai departe și să își promoveze originalitatea, pentru că este o idee ce merită să se facă auzită și văzută.


Și pentru că toate începuturile sunt grele, îi putem susține împreună pe pagina lor de Facebook, http://www.facebook.com/intr-uncuvant, unde puteți admira toate fotografiile făcute de ei până acum sau oferi un feedback.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu