marți, 7 iulie 2015

Ce scriem când nu ştim ce să scriem?

Mă tot gândesc de câteva zile încoace despre ce să mai scriu… sunt într-o mică pană de inspiraţie. De fapt eram, până acum. Şi stând eu aşa pe gânduri, se aprinde beculeţul! De ce n-aş scrie eu despre ce sa scrii atunci când nu ştii ce să scrii? Exact, o să vă dau câteva idei de articole de care vă încurajez să vă folosiţi atunci când aveţi nevoie de o sursă de inspiraţie.

Dacă daţi un search pe Google, aşa cum am făcut şi eu, recunosc, o să daţi peste destul de mulţi bloggeri care încearcă, cu toţii, să vă ofere subiecte pentru articolele blogului vostru. Nu zic că ideile lor nu sunt bune, doar că eu nu vreau să comentez ştiri, nici să scriu tutoriale (cel din urmă este o excepţie, buclele alea meritau un articol), n-o să vă spun ce strategii să aplicaţi când ieşiţi la agăţat şi nici ce măşti să vă puneţi în cap dacă aveţi părul despicat. Nu vreau nici să fac recenzii la tot felul de gadgeturi, nici să povestesc ce am făcut la cursuri, şcoală, facultate, club, piscină şamd şi nici să comentez viaţa vedetelor. Nici reţete de prăjituri n-o să pun pe blog, regret să vă dezamăgesc, şi nici n-o să împărtăşesc garderoba mea de zi cu zi, regret să vă dezamăgesc din nou. Pentru că nu e stilul meu şi atâta timp cât toată lumea scrie despre asta, eu de ce m-aş alătura lor? Suntem deja prea mulţi, o să ne călcăm în picioare. :)

Aşa că o să mă folosesc de ideile care deja au luat forma unui articol pe blogul meu şi poate am să adaug câteva noi, urmându-mi astfel propriul sfat.

Aşadar, puteţi să fiţi şi voi, la rândul vostru, o sursă de inspiraţie pentru ceilalţi, povestind despre cum aţi intrat în lumea bloggingului, poate cine ştie, articolul vostru va fi picătura care umple paharul altui blogger în devenire, care nu are incă suficient curaj să-şi posteze gândurile în văzul tuturor.

Dacă aţi fost într-o excursie grozavă, aţi vizitat oraşe mişto, care v-au plăcut nemaipomenit de mult, în ţară sau în afara ei, nu are importanţă, scrieţi despre asta.

Dacă aţi fost la un eveniment cool, o piesă de teatru sau un concert care v-a plăcut, o conferinţă, un workshop, indiferent din ce domeniu, scrieţi despre asta.

Dacă aţi citit o carte cu sufletul la gură sau aţi văzut un film care v-a ţinut în suspans de la început până la sfârşit, scrieţi despre asta. Se aplică şi la seriale, dar fără prea multe detalii sau spoilere, că s-ar putea cititorii voştri să se sature doar citindu-vă articolul. :))

Dacă aveţi opinii ferme în ceea ce priveşte un anumit subiect sau domeniu, puteţi să scrieţi şi despre asta, atâta timp cât nu săriţi calul, impunându-vă mai mult decât e cazul. Fiecare este liber să creadă ce doreşte, iar opinia voastră nu ar trebui să agreseze ochii cititorilor.

Dacă vă amintiţi de anumite experienţe plăcute prin care aţi trecut şi care v-au ajutat să deveniţi oamenii care sunteţi astăzi, scrieţi despre asta. E întotdeauna plăcut să fii un model de urmat sau cel puţin să încerci să fii.

Dacă sunteţi pasionaţi de muzică şi aţi asculta muzică every minute of every day, împărtăşiţi playlistul vostru şi cu ceilalţi şi, de ce nu, puteţi să faceţi schimb de playlisturi cu cititorii voştri. Toată lumea îşi împrospătează astfel melodiile pe care le ascultă când merge pe stradă, într-o seară călduroasă de vară. De exemplu.

Dacă aţi descoperit un restaurant unde se mănâncă super-mega-ultra bine, aveţi milă de cititorii voştri gurmanzi, aşa ca mine, şi spuneţi-le şi lor. Sigur o să vă pomenească dup-aia.

Şi nu în ultimul rând, dacă aveţi idei despre ce să scrii când nu ştii ce să scrii, scrieţi despre asta.

Cum am făcut şi eu.


Acum îi mai lipseşte un titlu, fir-ar să fie… Ah, gata am găsit! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu