marți, 20 octombrie 2015

Cum ne albim dinții acasă

Încă de când eram mică mă uitam cu admiraţie la vedetele de pe la tv şi nu numai, la dantura lor perfectă. Şi acum fac asta, dar măcar acum ştiu că a avut loc o anumită intervenţie destul de intempestivă pentru a căpăta dinţii ăia frumoşi aşa.

Când eram mică nu prea aveam eu grijă de dinţii mei, aveam destul de multe carii, când eram la ţară, tata trebuia să-mi lipească afişe pe oglinzi ca să-mi amintesc să mă spăl pe dinţi :)))), dar din fericire, când m-am făcut mai mare, problemele s-au rezolvat. Natura m-a înzestrat cu nişte dinţi relativ drepţi, spun relativ pentru că de curând toate măselele mele de minte au decis să-şi facă apariţia în acelaşi timp şi-atunci s-a mai îngustat spaţiul de desfăşurare a celorlalţi dinţi, dar nah, sperăm că vor zbura curând (auch…). Forma lor nu prea mă încântă, fiind destul de micuţi, dar defilăm cu ce-avem.

Şi nu de foarte mult timp mi-a încolţit ideea de albire. Ba chiar am fost şi la dentist şi când am aflat scorurile, am lăsat-o moartă. Dar continuam să visez la nuanţa aia frumoasă de alb…

Aşa că m-am apucat eu să fac nişte research şi am descoperit aşa-numiţii plasturi de albit dinţii. Am căutat şi eu tot felul de opinii and stuff, unele erau pozitive, altele negative, ca de obicei, dar rezultatele celor care folosiseră erau chiar vizibile aşa că am decis să încerc.

Am intrat pe site, am dat comanda şi am aşteptat cu sufletul la gură să ajungă. Plasturii se numesc 3D Crest Whitestrips, am să vă las un link la final de unde puteţi să-i comandaţi, împreună cu nişte poze clarificatoare.


 So, a venit şi cutia cu plasturi, eu mi-am comandat varianta cea mai mild, de 9% concentraţie de peroxid, dat fiind că nu mai folosisem până acum. Am făcut o poză înainte, ca să pot să documentez procesul, şi am aplicat primul set de plasturi. În varianta Vivid, ei vin câte doi in fiecare pacheţel, folosindu-se pentru 12 zile, adică un total de 24 de benzi. O bandă mai lungă pentru dinţii de sus şi o bandă mai scurtă pentru cei de jos. Destul de late pentru dinţii mei mici, aşa că excesul l-am lipit pe partea interioară a dinţilor.


Plasturii trebuie purtaţi câte 30 de minute în fiecare dintre cele 12 zile, de preferat fără vreo pauză semnificativă, nefiind deloc indicat să depăşiţi cele 30 de minute. La contraindicaţii scrie inclusiv in prospect de sensibilitatea dentară, care este binecunoscut că apare de obicei la orice tratament de albire a dinţilor, fie că o faci acasă, fie că o faci la cabinet. Dar asta depinde foarte mult şi de fiecare persoană în parte. Eu, de exemplu, am observat o uşoară sensibilitate şi la dinţii de sus şi la cei de jos, încă din a doua zi de purtare, dar nu era supărătoare aşa că am continuat să-i folosesc. În prospect scrie că dacă este supărătoare, să întrerupi, să aştepţi să treacă şi apoi să continui. Nu a fost cazul la mine, dar din nou, depinde de fiecare, de felul în care tolerează substanţa.

Este bine să nu mâncaţi sau să beţi lichide în timp ce aveţi plasturii pe dinţi, de asemenea este indicat să nu vă spălaţi pe dinţi imediat înainte sau după ce îi utilizaţi, pentru ca ei să-şi facă mai bine efectul. Dacă decideţi să-i folosiţi, veţi vedea că după ce daţi benzile jos, rămâne gel din acela pe dinţi, pe care îl puteţi da jos simplu clătind dinţii. Nu de alta, dar este destul de astringent la limbă.

Plasturii trebuie să se lipească cu uşurinţă de dinţi şi trebuie să-i puteţi da jos cu aceeaşi uşurinţă. Ei trebuie aşezaţi bine pe forma dinţilor, ca să fiţi siguri că se albesc uniform. Eu nu am experimentat probleme cu gingiile de la gelul acela, dar din nou, depinde de toleranţa voastră. Dacă nu-i suportaţi, întrerupeţi tratamentul fără să mai staţi pe gânduri.

După cum spuneam, eu am comandat varianta Vivid, ce costă în jur de 180 de lei. Partea bună la site-ul de unde am luat eu este că poţi comanda şi la bucată, nu este neapărat obligatoriu să iei seturile oferite de ei.

Am să vă las şi nişte poze ce vorbesc de la sine, mai ales cele înainte – după. Eu sunt chiar mulţumită de rezultat, se vede clar diferenţa. Nu este albul acela imaculat, pentru că şi concentraţia de 9% este destul de mică şi pentru că nu prea este indicat albul de vedetă, ca să zic aşa.

În ceea ce priveşte smalţul, ei spun că nu este afectat. Acum… numai un dentist ne poate spune dacă, după folosirea lor, smalţul a păţit ceva sau nu. Eu nu am experimentat apariţia acelor puncte albe de pe dinţi, despre care am citit că pot apărea după folosirea plasturilor.

Una peste alta, eu recomand plasturii, se vede că nu e bullshit şi că într-adevăr albesc dinţii, sensibilitatea dispărând şi ea complet încă din timpul folosirii lor. Este o investiţie bună atunci când nu vrei să arunci milioane bune pe albirea dinţilor la un cabinet stoma. Plus că faci asta din confortul casei tale, fără să trebuiască să faci drumuri peste drumuri.



Vă las aici un link către site-ul de unde am luat eu plasturii, iar pentru alte detalii ştiţi unde mă găsiţi. Cius!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu